Del 4 ! [:

 
 
Alex perspektiv.

Vi körde mot gravplatsen,med ett nytt ljus och nya blommor, Liljor. Mammas favoritblomma.
-Did you know mom just liked Lilies cause they sounded like her name, Lilly?
-No,really? That makes sense. If there was a flower named Ed I would love it.
Jag kunde inte undgå att skratta. Han är så fånig men samtidigt charmig.
-We are here. sa jag och klev ut ur bilen. Väl framme vid graven bytte vi blommor och tände ljuset. Jag satte mig ner på huk vid graven.
- Hi mom. It's me and Ed. We are just saying hi. It's been 3 months today. I miss you.
- I'll leave you alone Alex. Say hi from me. Sa Ed och gav mig en klapp på axeln.

Ed's perspektiv.
Jag gick emot parken bara en bit ifrån gravplatsen. Det var riktigt fint väder idag. Solen lyste varmt för första gången på länge. Det var nästan så att man undrade om sommaren var påväg tillbaka. Jag satte mig vid en bänk och tittade på ankorna som simmade i den lilla sjön.
Alex måste ha mycket att säga tänkte jag eftersom det gått mer än en timme. Jag såg några människor gå förbi i min ensamhet, ett ungt par med en hund,en ensam man som var ute och joggade, som vilken dag som helst. Sedan såg jag någonting som inte stämde. Jag såg en ung flicka komma stapplandes på vägen,hon kan inte vara mer än 16 år tänkte jag. Jag blev oroad, flickans kläder var bara trasor,hon hade skrapsår på knän och armar. Jag var tvungen att gå fram och säga någonting. Vad kunde ha hänt henne? Jag nästan sprang till henne. När jag kom närmare kände jag igen henne. Jag träffade henne utanför blomsteraffären förut idag.
 
lämna gärna en kommentar och säg vad ni tycker! [:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0