del 11

Alex perspektiv.
Vi hade kommit hem och gick runt på stan,jag och Ellie. Ed hade åkt hem direkt,han var väl trött tänkte jag. Vi gick där jag och Ellie och pratade om allt möjligt,vi gick in på en bar och fortsatte prata. Jag drack ganska mycket och kände hur alkoholen hade påverkar mig. Från ingenstans kom en fråga från Ellie jag aldrig trodde.
- How bad do you want to kiss me? frågade hon och lutade sig närmare mig. Jag var rätt full och tänkte inte så noga,men jag ville verkligen kyssa henne. Så mycket visste jag.
- This much. sa jag och kysste hennes mjuka läppar. Hon log mot mig,
- I see. I have an idea. Sa hon och tog min hand leendes och började gå mot utgången. Jag fick fram lite pengar ur byxfickan och slängde de på bordet. Vi gick ett bra tag tills vi kom fram till ett stort hyreshus med säkert 5 våningar minst. Vi tog hissen upp där vi kysstes igen. Vi kom upp till tredje våningen och Ellie letade fram nycklarna till lägenheten. Jag slängde av mig skorna och jackan i hallen och hon drog mig mot sovrummet. Jag kom att tänka på Ed,skulle jag ringa? Jag ville inte avbrryta detta,men jag ville ringa Ed. äh jag ringer sedan tänkte jag och drog av mig byxorna lite kvickt. Ellie var så vacker,jag kunde inte sluta titta på henne.
- What? sa Ellie och tittade förundransvärt på mig.
- Nothing,you are just so beautiful. Lyckades jag få fram utan att rodna som en galning.

Ed's perspektiv.
Jag gick in på sjukhuset och frågade en läkare efter Sarah. Han ledde mig till rummet där hon var inlagd.
- Hi Sarah,how are you? sa jag och gick fram till sängkanten.
- Ed! It's better thanks. How was the consert and where's Alex? Jag började berätta om Ellie och om konserten och att Alex förmodligen följt med henne hem.
- You love him don't you? sa Sarah från ingenstans. Hann inte tänka mig för,det bara slank ut.
- I guess I do. He's more than a friend.
- Tell me more.
- I love his smile,I love that he's such a dork, he always care about others more than himself,he's just perfect. I love everything with him and now he's out probably banging a girl. It really breakes my heart..
- Call him. Now! sa Sarah och slängde sin telefon till mig. Jag knappade in numret och ringde.
- uhm, Ed I'm kinda in the middle of something, can I call you later? great okay bye. sa han och la på.
-Did he hang up? What did he say? sa Sarah och gick upp ur sängen.
- Well this is awkward. He was in the middle of something and couldn't talk.
- Are you serious? What a douche. Sa Sarah och tog tillbaka telefonen och gav mig en kram.
Jag stannade hos Sarah en stund till,hon skulle få åka hem från sjukhuset imorgon och jag tror inte hon ville tillbaka till hennes familj så jag erbjöd henne att bo hos mig och Alex. Senare lämnade jag sjukhuset och gick hem i regnet.
När jag kom hem la jag mig på soffan och försökte sova men avbröts att det ringde på port telefonen. Jag svarade och hörde Alex röst,han var full det hördes lång väg. Jag gick ner och möttes av en dyblöt Alex.
- Weren't you with Ellie?
- I was but I'm here now right? sa han och log.
- Yes you are. Sa jag oh gick fram och kysste honom.
- I love you Ed. viskade han i mitt öra.
- I love you too, Alex. I really do.
Jag kysste honom igen. Nu var allt rätt igen. Nu var jag lycklig, min bästa vän är min pojkvän.

 

tadaaaa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0